سیاست ها، اخلاقیات و استانداردهای تحریریه آردایت Rdiet

در دسته (مترجم اتوماتیک مقالات خارجی) یک روبات مقالات را از مقالات معتبر سلامتی و پزشکی جمع آوری و ترجمه می کند لذا اولا که مطالب ممکن است خوانایی لازم را نداشته باشد و ثانیا ممکن است بعضی از مطالب آن با استانداردهای موجود در ایران (از هر نظر از قبیل سیاسی، اجتماعی، مذهبی و..) همخوانی نداشته باشد لذا توجه کنید که این مطالب نظر مدیریت این سایت نیست لطفا در صورت مشاهده از طریق راههای راتباط به ما اطلاع دهید تا مطلب اصلاح یا حذف شود.

در دسته (متفرقه) مقالات مرتبط با تبلیغات از طریق رسانه های واسط دارای مجوز، منتشر می شود لذا مسولیت مستقیم این مطالب نیز با رسانه های واسط و نیز رسانه تلبیغ کننده است.

بیانیه ماموریت و اولویت های پوشش

سلامتی الهام گرفته شده است. سلامتی فعال شد.

ماموریت ما الهام بخشیدن و توانمندسازی مردم برای داشتن سالم ترین زندگی خود، هر روز است.

در آردایت، شکاف بین سبک زندگی و سایت‌های پزشکی را پر می‌کنیم و اطلاعات سلامت قابل اعتماد و همچنین نکات و بینش‌های جالب برای خواندن را ارائه می‌کنیم که زندگی را کمی آسان‌تر می‌کند.

ما متعهد هستیم که اطلاعات بهداشتی و پزشکی قابل اعتماد و مبتنی بر شواهد را از ارائه دهندگان برجسته مراقبت های بهداشتی کشور و حامیان بیمار در مرکز مراقبت های بالینی به مخاطبان خود ارائه دهیم.

تیم تحریریه ما متشکل از خبرنگاران پرشور، برنده جوایز بهداشتی و پزشکی است.

ما تیمی از بازرسان پزشکی دارای گواهی هیئت مدیره داریم که متخصصان در زمینه های خود هستند. همه محتوای بازبینی‌شده پزشکی، متخصصی را که بازبینی را انجام داده است، شناسایی می‌کند.

مقالات ما توسط روزنامه نگاران بهداشتی و پزشکی، حامیان بیمار، و متخصصان مراقبت های بهداشتی نوشته شده است که به استانداردهای سرمقاله آردایت Rdietبرای دقت، عینیت و تعادل متعهد هستند.

بیانیه ای از هدف

 آردایت اطلاعات بهداشتی دقیق و به موقع و اخبار تحقیقات پزشکی را به مصرف کنندگان ارائه می دهد. هدف از این استانداردهای سرمقاله ایجاد مجموعه ای از مکانیسم ها برای اطمینان از گزارش و نگارش با کیفیت بالا، عینی و شفاف است که دقت و سودمندی اطلاعات منتشر شده را بهبود می بخشد.

در مواردی که مسائل واضح نیستند، این استانداردهای ویرایشی به جای مجموعه ای از “بایدها و نبایدها” مطلق به عنوان دستورالعمل عمل می کنند. این استانداردها برای کمک به بررسی و حل اندیشمندانه معضلات ویراستاری در نظر گرفته شده است. کارکنان مسئول شروع چنین بحث هایی با سردبیران و مدیران خود در صورت مواجهه با یک مشکل سردبیری هستند.

برای مشاوره در مورد مسائل حقوقی مرتبط با سلامت روزمره، فوراً با تیم حقوقی هر روز سلامت مشورت کنید.

چارچوب اخلاقی

استانداردهای تحریریه سلامت روزمره چارچوبی را برای رسیدگی به موقعیت هایی ارائه می دهد که در آن دقت و یکپارچگی گزارش و نوشتار می تواند به خطر بیفتد یا زیر سوال رود. خبرنگار و سردبیر برای پاسخ به سؤالات زیر با یکدیگر همکاری می کنند و در صورت وجود سؤال در مورد یک محتوا، به راه حلی دست خواهند یافت. اگر راه حلی به دست نیامد، حرف آخر بر عهده سردبیر یا بالاترین مدیر بعدی است که پس از مشورت با همه طرف های ذیربط تصمیم می گیرد.

سؤالاتی که یک خبرنگار و سردبیر برای دستیابی به راه حل باید به آنها پاسخ دهند عبارتند از (اما ممکن است محدود به آنها نباشد):

۱. من چه می دانم؟ چه چیزی باید بدانم؟

۲. هدف روزنامه نگاری من چیست؟

۳. نگرانی های اخلاقی من چیست؟

۴. چه سیاست های سازمانی و دستورالعمل های حرفه ای را باید در نظر بگیرم؟

۵. چگونه می توانم افراد دیگری را با دیدگاه های متفاوت و ایده های متنوع در فرآیند تصمیم گیری وارد کنم؟

۶. سهامداران چه کسانی هستند – کسانی که تحت تأثیر تصمیم من قرار می گیرند؟ انگیزه آنها چیست؟ کدام مشروع هستند؟

۷. اگر نقش ها معکوس شوند چه؟ اگر جای یکی از ذینفعان بودم چه احساسی داشتم؟

۸. عواقب احتمالی اعمال من چیست؟ کوتاه مدت؟ دراز مدت؟

۹. جایگزین های من برای به حداکثر رساندن مسئولیت حقیقت گویی و به حداقل رساندن آسیب چیست؟

۱۰. آیا می توانم به طور واضح و کامل تفکر و تصمیم خود را توجیه کنم؟ به همکارانم؟ به ذینفعان؟ به عموم؟

هر موقعیت و حل آن باید مستند باشد. جزئیات زیر باید در یک درایو مشترک در سرور آردایت Rdietذخیره شوند: ۱) خلاصه کوتاهی از مشکل، ۲) حل، ۳) اقدامات انجام شده برای حل مشکل، و ۴) چه اقداماتی باید برای جلوگیری از موارد مشابه انجام شود. موقعیت های آینده ناظران تحریریه باید دو بار در سال گرد هم آیند تا این اسناد را بررسی کنند، از تجربیات گذشته بیاموزند و استانداردهای تحریریه سلامت روزمره را در صورت لزوم به روز کنند.

سیاست تنوع

هر روز سلامت متعهد به انتشار محتوای وب سایت است که منعکس کننده تنوع مخاطبان ما باشد. هدف ما ارائه اطلاعات بهداشتی و سلامتی دقیق از نظر پزشکی است که در صورت لزوم شامل همه سنین، جنسیت ها، نژادها، مذاهب و وابستگی های سیاسی باشد.

منبع یابی و خط مشی منابع بی نام

همه منابع محتوا باید ارائه شود. یک خبرنگار باید منابع اطلاعاتی شناخته شده، علمی یا رسمی را در مقالات خود به وضوح نشان دهد.

نسبت دادن اطلاعات

اگر خبرنگاری از وب سایت، کتاب، مقاله، پایگاه داده یا هر اطلاعات پشتیبانی دیگری که دانش عمومی نیست استفاده کند، باید به آن استناد شود.

در صورت امکان، به خصوص اگر منبعی سنت باشد

در رابطه با فرضیه و موقعیت مقاله، یک داستان باید به منبع منبع ارجاع داده شده استناد کرده و به آن پیوند دهد.

در برخی موارد، ممکن است مناسب باشد که اخبار فوری را به منبع معتبر شخص ثالث نسبت دهیم تا زمانی که یک داستان آردایت Rdietدر دسترس باشد. منبع باید به درستی ذکر شود.

به نقل از منابع

اگر منبع یک رسانه، مجله یا فرد شناخته شده نیست، گزارشگر باید شرح مختصری را ارائه دهد.

گزارشگر باید وابستگی های حرفه ای، تجاری و شخصی یک منبع (به عنوان مثال، روابط با شرکت های دارویی یا سایر شرکت ها) و ارتباط با سایر منابع ذکر شده (مثلاً نویسندگی مطالعه) را شامل شود.

تضاد منافع باید تا حد امکان به بالای داستان توجه شود.

صلاحیت و ارتباط منبع با موضوع (به عنوان مثال، بیمار یا متخصص پزشکی یا بهداشتی) باید به وضوح بیان شود.

اگر از رسانه های اجتماعی برای منبع یابی استفاده می کنید، یک خبرنگار باید مطمئن شود که هویت منبع را تأیید می کند.

منابع ناشناس

منابع باید همیشه به طور کامل شناسایی شوند. در موارد نادری که ممکن است منبعی در معرض خطر قانونی یا فیزیکی باشد، گزارشگر باید وضعیت را با سردبیران در میان بگذارد و آماده باشد تا منبع را برای سردبیر خود شناسایی کند.

یک خبرنگار باید همیشه انگیزه منابعی را که با اطلاعاتی که نمی‌خواهند با نام مرتبط با آن‌ها ارتباط برقرار کنند، زیر سوال ببرد و آن انگیزه‌ها را به خوانندگان منتقل کند.

هنگامی که مناسب تشخیص داده می شود که اطلاعات مربوط به یک منبع مخفی شود، گزارشگر باید از کامل ترین شرح ممکن درباره منبع استفاده کند (به عنوان مثال، نام و شغل).

در بحث انتساب، گزارشگر باید تمام تلاش خود را بکار گیرد تا امکان شناسایی فراهم شود. شناسایی منابع به داستان ها اعتبار می بخشد و باعث اعتماد مخاطب می شود.

هر چیزی که یک منبع بگوید “در پرونده” می تواند گزارش شود. فرض بر این است که منبعی که موافقت می کند برای یک داستان مصاحبه شود، در حال صحبت کردن است، مگر اینکه توافق صریح وجود داشته باشد که بخشی یا تمام مصاحبه “خارج از ثبت” است.

اگر با منبع دیگری که در پرونده صحبت می کند تأیید شود، می توان از اطلاعات “خارج از رکورد” استفاده کرد.

در صورت توافق صریح مبنی بر اینکه برخی اطلاعات ارائه شده «برای انتساب نیست»، گزارشگر ممکن است نام منبع را پنهان کند. منبع باید تا حد امکان اطلاعات بیشتری در مورد منبع ارائه دهد و مورد توافق قرار گیرد.

با استفاده از تعاریف بالا، «غیر ثبت» و «نه برای انتساب» به منابع را توضیح دهید.

گزارشگر باید مطمئن شود که منبع مفهوم عبارات فوق را درک کرده و با آن موافق است. هنگامی که تصمیمی در مورد اطلاعات “خارج از ثبت” یا “عدم انتساب” گرفته شد، محافظت از آن تصمیم مهم است.

بررسی خارجی محتوا

به طور کلی، پرسنل غیر تحریریه نباید پیش نمایش یک مقاله منتشر نشده را مشاهده کنند. استثناها شامل مقالاتی است که به متخصصان پزشکی ارسال شده اند.

خواندن صوت مستقیم نقل قول ها به منابع قابل قبول است. اگر منبع به اطلاعات بیشتر یا زمینه نیاز دارد، وضعیت را با یک ویرایشگر در میان بگذارید.

ممکن است این امکان پذیرفته شود که به منبعی که در مقاله ارجاع داده می شود اجازه دهید بخش ها، نقل قول ها یا سایر جزئیات مربوطه را در یک داستان مرور کند تا از صحت و وضوح اطمینان حاصل شود. موضوع و سایر شرایط تعیین می کند که چه مقدار از مقاله ممکن است برای بررسی منتشر شود. خبرنگاران ابتدا باید در مورد چنین درخواستی با سردبیر خود صحبت کنند.

تصمیم برای ارسال محتوا برای بررسی خارجی در اختیار خبرنگار و سردبیر است.

شفافیت

عینیت

هنگام گزارش یک خبر، یک خبرنگار باید خود را به عنوان یک روزنامه نگار معرفی کند. در مواردی که ناشناس ماندن ضروری است (به عنوان مثال، گزارش مصرف کننده)، قابل قبول است که افشا نشود که او یک خبرنگار است. در صورت درخواست، روزنامه نگار باید حرفه و نشریه خود را مشخص کند.

اگر گزارشگری با یک مطلب تضاد منافع داشته باشد، باید این اطلاعات را در اختیار سردبیر و خوانندگان قرار دهد. خبرنگاری که نمی تواند عینی بماند باید خودش را از ماجرا حذف کند.

تضاد علاقه

تضاد منافع درک شده به اندازه تضاد منافع واقعی «واقعی» است. آدرس هر دو.

توجه داشته باشید که قرار دادن واقعیت در یک داستان، تاکید بر کلمه، تصاویر بصری و انتخاب کلمه همگی می‌توانند باعث تعصب و گسترش تصورات نادرست شوند.

همیشه استفاده از اعضای خانواده را به عنوان منبع فاش کنید.

هدایا:

خبرنگار تحت هیچ شرایطی نمی تواند درخواست هدیه کند. هدایای ناخواسته با هر ارزشی که می تواند ظاهر سوگیری ایجاد کند باید به یک ویرایشگر گزارش شود.

هنگام پوشش کنفرانس‌ها، ممکن است مواردی وجود داشته باشد که پذیرش نرخ‌های حضور با تخفیف یا چشم پوشی، یا حداقل موارد، مانند وعده‌های غذایی مناسب باشد. در صورت شک، این شیوه ها را با یک ویرایشگر در میان بگذارید.

کمک های مالی از هر نوع:

یک خبرنگار نمی تواند هیچ کمک مالی یا کمکی اعم از خیریه یا سیاسی که ممکن است عینیت و صحت گزارش او را زیر سوال ببرد، انجام دهد.

یک خبرنگار باید قبل از هر گونه کمک مالی یا کمکی، از سردبیر خود تأییدیه بگیرد.

استانداردهای راستی آزمایی و بررسی واقعیت

تیم مجرب ما از خبرنگاران سلامت به ارائه خدمات اختصاص داده شده است

کاربران ما با دقیق ترین و قابل اعتمادترین اطلاعات بهداشتی و پزشکی برای توانمندسازی، آموزش و الهام بخشیدن به آنها.

تمام محتوای ما توسط تیمی از ویرایشگرهای کپی بررسی می شود تا از دقت و سازگاری سبک سرمقاله و همچنین صدا اطمینان حاصل شود.

تیم ما از داوران پزشکی دارای گواهی هیئت مدیره متخصصانی را در زمینه های خود انجام می دهند که به خوانندگان کمک می کنند تا با ارائه معتبرترین و به روزترین اطلاعات در مورد شرایط، علائم، درمان، پیشگیری و موارد دیگر، تصمیمات آگاهانه ای در مورد سلامت خود بگیرند.

هدف از بررسی پزشکی و بررسی حقایق پزشکی این است که اطمینان حاصل شود که تمام محتوای موجود در آردایت Rdietاز نظر پزشکی و دارویی دقیق است، و همه اظهارات واقعی در مورد روش‌ها و آزمایش‌های پزشکی، علائم، درمان‌ها، استانداردهای مراقبت و پروتکل‌های معمولی صحیح هستند. به روز.

سیاست اصلاحات و عمل

اعتماد به راحتی از دست می رود و سخت به دست می آید. برای حفظ یکپارچگی نشریه و حفظ اعتماد خوانندگان، اشتباهات باید به سرعت جبران شوند. گزارش‌های مربوط به اصلاحات احتمالی را فوراً به یک ویرایشگر منتقل کنید. اصلاحات مقالات آنلاین باید توسط سردبیر ارسال و تایید شود. هرگز قول اصلاح یا حذف یک مقاله را بدون تایید ندهید.

هنگام پرداختن به موضوعات تحت پوشش در این بخش، لطفاً به چارچوب سلامت روزمره رجوع کنید و سندی را همانطور که مشخص شد به درایو مشترک ارسال کنید.

اصلاحات

تصحیح زمانی منتشر می شود که یک خطای واقعی در داستان وجود داشته باشد.

هنگامی که یک اصلاح آنلاین انجام می شود، گزارشگر مسئول هشدار دادن به صفحه اصلی، تیم های اجتماعی و غیره برای ایجاد تغییرات لازم است.

اصلاحات باید مستقیماً در مقاله انجام شود و متن اضافه شده در پایین صفحه باید آنچه را که اصلاح شده است روشن کند.

هنگامی که اصلاحی انجام می شود، آخرین تاریخ به روز رسانی مقاله تنها در صورتی باید تغییر یابد که مقاله به طور اساسی اصلاح شده باشد یا تحت بررسی پزشکی دیگری قرار گرفته باشد.

اصلاحات باید مختصر باشد و روشن کند که چگونه و چرا اشتباه اصلاح شده است.

تصحیح مثال: نسخه‌های قبلی این مقاله به اشتباه [عنوان منبع خبره] را بیان کرده بود. باید خوانده می شد [عنوان تصحیح شده]. آردایت Rdietاز اشتباه خود پشیمان است.

حذف

به طور کلی، درخواست های “لغو انتشار” پذیرفته نمی شوند. اگر موضوع مشکوک به نادرستی باشد، سردبیر و گزارشگر باید بررسی کنند و در صورت لزوم اصلاحیه را منتشر کنند. ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که انصاف مستلزم به‌روزرسانی یا پوشش بعدی باشد. در نظر بگیرید که آیا اقدامات ویرایشی بیشتر ضروری است یا خیر، اما مقاله را طوری حذف نکنید که انگار هرگز منتشر نشده است.

رسانه های اجتماعی

در صورتی که یک اشتباه واقعی یا تاکیدی از طریق حساب رسانه اجتماعی آردایت Rdietمنتشر شود، خبرنگار باید فوراً با سردبیر خود تماس بگیرد. در صورت صلاحدید، ویرایشگر ممکن است پست توهین‌آمیز را حذف کند و نسخه تصحیح شده محتوا را همراه با یک اصلاحیه مجدداً منتشر کند.

استانداردهای ویرایشگر داخلی

فریلنسینگ

ویراستاران و خبرنگاران کارکنان آردایت Rdietباید در مورد موضوعاتی که به عنوان ضرب و شتم پوشش می‌دهند، اجازه فعالیت مستقل داشته باشند. همانطور که در ComScore ذکر شده است، بدون مجوز مستند از ویرایشگر، برای رقبای مستقیم، نوشتن، کار یا مشورت نکنید. سردبیران و خبرنگاران نباید سمت‌های غیرژورنالیستی دیگری داشته باشند که می‌تواند تضاد منافع را نشان دهد – این موارد شامل کار در مراکز پزشکی، ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و شرکت‌های دارویی می‌شود، اما محدود به آن‌ها نیست.

ارسال کردن

برای سؤالات مربوط به استفاده مناسب از تابلوهای پیام سلامت روزمره، چت ها و سایر انجمن های عمومی، خبرنگاران و سردبیران باید به بخش ۵ شرایط استفاده از سلامت روزمره مراجعه کنند.

رسانه های اجتماعی

حساب‌های رسانه‌های اجتماعی که متعلق به آردایت Rdietهستند و توسط خبرنگاران و ویراستاران آردایت Rdietنگهداری می‌شوند – در فیس‌بوک، توییتر، Pinterest، LinkedIn یا جاهای دیگر – بر شهرت و اعتبار شرکت و وب‌سایت منعکس می‌شوند.

حساب‌های شخصی رسانه‌های اجتماعی متعلق به روزنامه‌نگاران آردایت Rdietبر عهده خبرنگاران مذکور است. لطفاً توجه داشته باشید که این حساب‌ها ممکن است بر شهرت و اعتبار شرکت و وب‌سایت نیز منعکس شود.

خبرنگاران و ویراستاران آردایت Rdiet باید از نوشتن، توییت کردن، یا پست کردن هر چیزی در حساب های شرکت یا شخصی که می تواند خواننده را در مورد توانایی آنها در انجام عینی و حرفه ای کار خود زیر سوال ببرد، خودداری کنند.

تمام تلاش خود را برای ارائه یک حضور عینی در رسانه های اجتماعی انجام دهید. مراقب تأثیرات تأیید یا لایک کردن پروفایل ها یا صفحات رسانه های اجتماعی خاص، مانند گروه های حساس سیاسی فیس بوک باشید. از تضاد منافع درک شده – چه بر اساس واقعیت باشد یا نباشد – باید اجتناب شود.

گنجاندن «تأییدات RT ≠» در بیو مجوزی برای ارسال مطالب نامناسب نیست. به چنین هشدارهایی اعتماد نکنید.

گرفتار شدن در هیاهوی پیرامون یک داستان آسان است. از احساسات پرهیز کنید.

هیچ داستانی را با عناوین یا نقل قول های خارج از متن به اشتباه بازنمایی نکنید.

اطلاعات را بیش از حد ساده نکنید.

با استفاده از نام کامل و عنوان حرفه ای خود در بایوس اجتماعی، شفافیت را هنگام استفاده از شبکه های اجتماعی ارتقا دهید.

تحریم شده است

کاربران ما با دقیق ترین و قابل اعتمادترین اطلاعات بهداشتی و پزشکی برای توانمندسازی، آموزش و الهام بخشیدن به آنها.

تمام محتوای ما توسط تیمی از ویرایشگرهای کپی بررسی می شود تا از دقت و سازگاری سبک سرمقاله و همچنین صدا اطمینان حاصل شود.

تیم ما از داوران پزشکی دارای گواهی هیئت مدیره متخصصانی را در زمینه های خود انجام می دهند که به خوانندگان کمک می کنند تا با ارائه معتبرترین و به روزترین اطلاعات در مورد شرایط، علائم، درمان، پیشگیری و موارد دیگر، تصمیمات آگاهانه ای در مورد سلامت خود بگیرند.

هدف از بررسی پزشکی و بررسی حقایق پزشکی این است که اطمینان حاصل شود که تمام محتوای موجود در آردایت Rdiet از نظر پزشکی و دارویی دقیق است، و همه اظهارات واقعی در مورد روش‌ها و آزمایش‌های پزشکی، علائم، درمان‌ها، استانداردهای مراقبت و پروتکل‌های معمولی صحیح هستند. به روز.

سیاست اصلاحات و عمل

اعتماد به راحتی از دست می رود و سخت به دست می آید. برای حفظ یکپارچگی نشریه و حفظ اعتماد خوانندگان، اشتباهات باید به سرعت جبران شوند. گزارش‌های مربوط به اصلاحات احتمالی را فوراً به یک ویرایشگر منتقل کنید. اصلاحات مقالات آنلاین باید توسط سردبیر ارسال و تایید شود. هرگز قول اصلاح یا حذف یک مقاله را بدون تایید ندهید.

هنگام پرداختن به موضوعات تحت پوشش در این بخش، لطفاً به چارچوب سلامت روزمره رجوع کنید و سندی را همانطور که مشخص شد به درایو مشترک ارسال کنید.

اصلاحات

تصحیح زمانی منتشر می شود که یک خطای واقعی در داستان وجود داشته باشد.

هنگامی که یک اصلاح آنلاین انجام می شود، گزارشگر مسئول هشدار دادن به صفحه اصلی، تیم های اجتماعی و غیره برای ایجاد تغییرات لازم است.

اصلاحات باید مستقیماً در مقاله انجام شود و متن اضافه شده در پایین صفحه باید آنچه را که اصلاح شده است روشن کند.

هنگامی که اصلاحی انجام می شود، آخرین تاریخ به روز رسانی مقاله تنها در صورتی باید تغییر یابد که مقاله به طور اساسی اصلاح شده باشد یا تحت بررسی پزشکی دیگری قرار گرفته باشد.

اصلاحات باید مختصر باشد و روشن کند که چگونه و چرا اشتباه اصلاح شده است.

تصحیح مثال: نسخه‌های قبلی این مقاله به اشتباه [عنوان منبع خبره] را بیان کرده بود. باید خوانده می شد [عنوان تصحیح شده]. آردایت Rdiet از اشتباه خود پشیمان است.

حذف

به طور کلی، درخواست های “لغو انتشار” پذیرفته نمی شوند. اگر موضوع مشکوک به نادرستی باشد، سردبیر و گزارشگر باید بررسی کنند و در صورت لزوم اصلاحیه را منتشر کنند. ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که انصاف مستلزم به‌روزرسانی یا پوشش بعدی باشد. در نظر بگیرید که آیا اقدامات ویرایشی بیشتر ضروری است یا خیر، اما مقاله را طوری حذف نکنید که انگار هرگز منتشر نشده است.

رسانه های اجتماعی

در صورتی که یک اشتباه واقعی یا تاکیدی از طریق حساب رسانه اجتماعی آردایت Rdiet منتشر شود، خبرنگار باید فوراً با سردبیر خود تماس بگیرد. در صورت صلاحدید، ویرایشگر ممکن است پست توهین‌آمیز را حذف کند و نسخه تصحیح شده محتوا را همراه با یک اصلاحیه مجدداً منتشر کند.

استانداردهای ویرایشگر داخلی

فریلنسینگ

ویراستاران و خبرنگاران کارکنان آردایت Rdiet باید در مورد موضوعاتی که به عنوان ضرب و شتم پوشش می‌دهند، اجازه فعالیت مستقل داشته باشند. همانطور که در ComScore ذکر شده است، بدون مجوز مستند از ویرایشگر، برای رقبای مستقیم، نوشتن، کار یا مشورت نکنید. سردبیران و خبرنگاران نباید سمت‌های غیرژورنالیستی دیگری داشته باشند که می‌تواند تضاد منافع را نشان دهد – این موارد شامل کار در مراکز پزشکی، ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و شرکت‌های دارویی می‌شود، اما محدود به آن‌ها نیست.

ارسال کردن

برای سؤالات مربوط به استفاده مناسب از تابلوهای پیام سلامت روزمره، چت ها و سایر انجمن های عمومی، خبرنگاران و سردبیران باید به بخش ۵ شرایط استفاده از سلامت روزمره مراجعه کنند.

رسانه های اجتماعی

حساب‌های رسانه‌های اجتماعی که متعلق به آردایت Rdiet هستند و توسط خبرنگاران و ویراستاران آردایت Rdiet نگهداری می‌شوند – در فیس‌بوک، توییتر، Pinterest، LinkedIn یا جاهای دیگر – بر شهرت و اعتبار شرکت و وب‌سایت منعکس می‌شوند.

حساب‌های شخصی رسانه‌های اجتماعی متعلق به روزنامه‌نگاران آردایت Rdiet بر عهده خبرنگاران مذکور است. لطفاً توجه داشته باشید که این حساب‌ها ممکن است بر شهرت و اعتبار شرکت و وب‌سایت نیز منعکس شود.

خبرنگاران و ویراستاران آردایت Rdiet باید از نوشتن، توییت کردن، یا پست کردن هر چیزی در حساب های شرکت یا شخصی که می تواند خواننده را در مورد توانایی آنها در انجام عینی و حرفه ای کار خود زیر سوال ببرد، خودداری کنند.

تمام تلاش خود را برای ارائه یک حضور عینی در رسانه های اجتماعی انجام دهید. مراقب تأثیرات تأیید یا لایک کردن پروفایل ها یا صفحات رسانه های اجتماعی خاص، مانند گروه های حساس سیاسی فیس بوک باشید. از تضاد منافع درک شده – چه بر اساس واقعیت باشد یا نباشد – باید اجتناب شود.

گنجاندن «تأییدات RT ≠» در بیو مجوزی برای ارسال مطالب نامناسب نیست. به چنین هشدارهایی اعتماد نکنید.

گرفتار شدن در هیاهوی پیرامون یک داستان آسان است. از احساسات پرهیز کنید.

هیچ داستانی را با عناوین یا نقل قول های خارج از متن به اشتباه بازنمایی نکنید.

اطلاعات را بیش از حد ساده نکنید.

با استفاده از نام کامل و عنوان حرفه ای خود در بایوس اجتماعی، شفافیت را هنگام استفاده از شبکه های اجتماعی ارتقا دهید.

تحریم شده است

مواد
خبرنگارانی که اطلاعاتی را قبل از تحریم مطبوعاتی دریافت می کنند باید به تاریخ و زمان تحریم احترام بگذارند.
اگر خبرنگاری معتقد است که تحریم نباید رعایت شود زیرا اطلاعات قبلاً در جای دیگری گزارش شده است، باید با یک سردبیر صحبت کند.
پوشش علوم: بهترین شیوه ها
عوامل مخدوش کننده و نقاط ضعف مطالعه باید در ابتدای هر مقاله در مورد تحقیقات پزشکی یا علمی ذکر شود.
سعی و کوشش مناسب را تمرین کنید. خبرنگاران باید حداقل دو ساعت برای پاسخگویی به مطبوعات منفی قبل از انتشار به منابع فرصت دهند.
تمام موارد اطلاعات در مورد مزایا یا عملکرد هر درمان، محصول یا خدمات ادعایی محسوب می شود. همه ادعاها باید با شواهد علمی (مجلات پزشکی، گزارش ها یا موارد دیگر) پشتیبانی شوند.
تمام محتوای پزشکی باید دارای تاریخ «آخرین به‌روزرسانی» باشد.
مشارکت در پروژه اعتماد
آردایت Rdiet به استانداردهای مندرج در پروژه اعتماد پایبند است و اخبار و اطلاعات واقعی و تایید شده را با تعهد به انصاف و صحت ارائه می دهد.

استانداردهای اعتبار و شفافیت NewsGuard

آردایت Rdiet همچنین به تمام ۹ استاندارد اعتبار و شفافیت NewsGuard پایبند است:

محتوای نادرست را مکرر منتشر نمی کند
اطلاعات را با مسئولیت پذیری جمع آوری و ارائه می کند
به طور منظم اشتباهات را تصحیح یا روشن می کند
تفاوت بین اخبار و نظر را مسئولانه مدیریت می کند
از سرفصل های فریبنده اجتناب می کند
وب سایت مالکیت و تامین مالی را فاش می کند
تبلیغات را به وضوح برچسب گذاری می کند
نشان می دهد چه کسی مسئول است، از جمله تضاد منافع احتمالی
این سایت اسامی سازندگان محتوا را به همراه اطلاعات تماس یا بیوگرافی ارائه می دهد

مخاطبین تحریریه و اتاق خبر

برای بازخورد و سؤالات مربوط به تمام محتوای سایت، از جمله اخبار، لطفاً از طریق ایمیل به آدرس info@rdiet.ir با سردبیران ما در ارتباط باشید. سوالات به سرعت به ویرایشگر مربوطه توزیع خواهد شد.

برای سوالات مربوط به اطلاعات عمومی یا سایر موارد، لطفا از صفحه تماس با ما بازدید کنید.

تاریخ تاسیس

آردایت Rdiet در سال ۱۳۹۷ تاسیس شد.