چگونه از تکنولوژی در باربری استفاده کینم
چگونه از تکنولوژی برای باربری استفاده کنیم؟
صنعت باربری و یا حمل و نقل کالا، یکی از مهمترین صنایع در دنیا به شمار میرود. بسیاری بر این باورند که رشد و توسعه این صنعت با میزان پیشرفت یک کشور رابطه مستقیم دارد. به دلیل اهمیت این بخش در اقتصاد یک کشور و توسعه آن، در حال حاضر از تکنولوژیهای نو برای باربری استفاده میشود. از جمله مهمترین این تکنولوژیها میتوان به اپلیکیشن باربری و یا وبسایت باربری اشاره کرد. در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه از تکنولوژی برای باربری استفاده کنیم.
چند سال پیش در یک باربری در تهران کار میکردم بخاطر یک بار تهران به کیش مشتری دقیقا یک هفته دنبال ماشین بود و نهایتا بعد از یک هفته بار کاشی به سمت کیش ارسال شد در حالی که امروزه با وجود چندین کانال تلگرامی کمتر از نیم ساعت ماشین دورترین نقاط ایران پیدا و اماده بارگیری میشود
حمل بار در چند سال قبل :
صنعت باربری و تکنولوژی
در شرایط فعلی، صنعت باربری و یا حمل و نقل کالاها از مبدا تا مقصد، مانند سالهای گذشته محدود به راهکارها و روشهای سنتی نبوده و از سوی دیگر در محیط جغرافیایی محدود انجام نمیگیرد. پس به شبکههایی کاملاً یکپارچه و و منسجم برای حمل و نقل نیاز داریم.
در این شرایط تکنولوژیهایی از قبیل سایت و یا اپلیکیشن وارد میدان شده و میتوانند به ایجاد این یکپارچگی و نظم و انسجام آن کمک کنند. به همین دلیل هم در صنعت باربری، شاهد حضور فراوان تکنولوژیهای نو هستیم که توانستهاند جای پای محکمی برای خود ایجاد کنند.
در حقیقت این صنعت توانسته به خوبی خود را با تکنولوژیها و فناوریهای روز دنیا سازگار ساخته و به روز رسانی شود.
مزایای استفاده از تکنولوژی در صنعت باربری و حمل و نقل
استفاده از تکنولوژی در باربری باعث شده تا مجموعهای از ابزارها و امکانات، فناوریهای نرم افزاری و سخت افزاری و .. به این صنعت وارد شده و به صورتی کاملا هماهنگ و یکپارچه، کارایی این سیستمها را افزایش دهند و یا ایمنی صنعت باربری را متحول ساخته و با افزایش مواجه کنند.
استفاده از تکنولوژیهای جدید از قبیل وبسایت باربری و با اپلیکیشن باعث میشود تا ارائه خدمات به مشتریان با سرعت بیشتری انجام گرفته و این فرآیند، کارآمدی بالاتری داشته باشد. این خدمات با استفاده از تکنولوژی به نحوی بهینهتر صورت خواهند پذیرفت و از قیمتهایی مقرون به صرفهتر و ارزانتر نیز برخوردار خواهند شد .
این تکنولوژی باعث ایجاد حمل و نقلی ارزان نسبت به قبل هستیم و برای مثال یک ماشین که در شرق تهران بود بدون بار عازم مشهد بود با استفاده از همین تکنولوژی در یک باربری در خاوران بار مربوط به مشهد را گرفت و عازم مشهد شد .
در حالی که بدون این کانال ها چگونه میتوانست اگاهی پیدا کند که در شرق تهران باری به مقصد مشهد وجود دارد.
در سالهای گذشته صاحبان بار و یا کالا برای حمل و جابجایی محمولههای خود مجبور بودند به شرکتهای حمل و نقل مراجعه کنند. سپس اطلاعاتی از قبیل مبدا و مقصد، نوع بار و شیوه بسته بندی آن را در اختیار آن مجموعه قرار دهند و یا زمان بارگیری کالاها، تخلیه، وزن و یا حجم و مقدار محموله را به آنان اعلام کنند تا بر اساس این اطلاعات یک خودروی مناسب برای حمل و نقل بار در نظر گرفته شود.
سپس محموله برای بارگیری آماده گردد. اگر چنین افرادی تمایل داشتند به مقایسه قیمتهای شرکتهای مختلف حمل کننده کالا دست بزنند و یا با کیفیتترین آنها را برای جابجایی کالای مورد نظرشان انتخاب کنند با مشکلات و دغدغههایی روبرو میشدند و باید ساعتها و یا روزهایی را به این کار اختصاص میدادند و هزینه بالایی را هم صرف تحقیق و پژوهش میکردند. با وجود سیستمهای نوین در صنعت باربری، چنین مشکلات و دشواریهایی
پیش روی صاحبان کالاها نخواهد بود .با استفاده از سایت و یا اپلیکیشن باربری، امکان درجهبندی شرکتهای حملکننده بار به وجود خواهد آمد. همانطور که میدانید در حال حاضر در این صنعت رقابتهای بسیار زیادی در جریان است. بسیاری از صاحبان این کسب و کارها تمایل دارند خدمات خود را به نحوی در اختیار متقاضیان قرار دهند که بهترین و کارآمدترین باشد تا رضایت بالایی را از جانب متقاضیان به دست آورند و در این میدان رقابت، پیروز و سربلندتر از دیگر رقبای کاریشان قرار بگیرند.
وجود تکنولوژیهای نو در این عرصه باعث میشود تا شرکتهای ارائه دهنده خدمات با کیفیتتر، در رتبه بالاتری جای بگیرند. رقابتی که بر سر بهترینها صورت میگیرد به طور حتم مزایای زیادی برای مصرف کننده و یا دریافت کننده خدمات نیز خواهد داشت و به سود وی نیز خواهد بود.
در چنین شرایطی مشتری و یا متقاضی، انتخابها و گزینههای بسیار زیادی پیش رو خواهد داشت و شرکتهای ارائه دهنده خدمات باربری نیز با استفاده از این تکنولوژیها قادر خواهند بود خدماتی شایستهتر و با کیفیتتر در اختیار متقاضیان قرار دهند.
خصوصا برای مسیر های دور که خالی رفتن ان تماما به ضرر راننده و صاحب ماشین است به عنوان مثال اگر یک بار از اهواز به تهران شش میلیون کرایه داشته باشد در صورت وجود بار از باربری تهران به اهواز کلیه هزینه های رفت جبران شده و شش میلیون برای مجموعه باقی میماند.
در حالی که اگر بار برای برگشت نباشد واقعا چقدر از این کرایه باقی میماند؟!
کاربرد سایت و یا سامانه و اپلیکیشن حمل بار
در شرایط کنونی این امکان فراهم شده که صاحبان کالا بتوانند با استفاده از برخی سامانهها، از قبیل سایت باربری و یا اپلیکیشن حمل بار در شهرها و یا استانهای تحت پوشش، عملیات اعلام بار و کالا را انجام دهند.
پس متقاضیان میتوانند با ورود به این وب سایتهو و یا اپلیکیشنها نوع بار خود را اعلام کرده و شیوه بستهبندی آن را نیز مشخص سازند و با تعیین مبدا و مقصد به اعلام و ارسال بار خود اقدام کنند.
همچنین میتوانند خودروی مناسب برای حمل بار خود را در نظر گرفته و یا حتی قیمت پیشنهادی خود را مطرح نمایند. رانندگان حاضر در یک شرکت حمل بار نیز میتوانند با در اختیار داشتن این امکانات و با مراجعه به سایت و یا اپلیکیشن باربری، بدون نیاز به مراجعه به یک پایانه حمل و نقل، اعلام بارهای خود را مشاهده کرده و مورد مناسب برای حمل بار را انتخاب کنند.
پس چنین تکنولوژیها و سامانههایی میتوانند نقش یک پل ارتباطی قدرتمند میان صاحبان بار و رانندگان را برعهده بگیرند.