شیوه های نوین بازاریابی ورزشی
امروزه ورزشکاران نیز مانند سایر افراد میتوانند در کنار شیوههای کسب درآمد همیشگیشان، راههای جدیدتری را نیز پیش بگیرند و درآمد خود را چندین برابر کنند. محبوبیت اینترنت و پس از آن، ظهور ویروس کرونا دست به دست هم دادند تا مردم با آنلاین انجام شدن کارها خو بگیرند و بعد از مدتی، تصمیم بگیرند تقریبا همه کارهای خود از جمله خرید، کلاس زبان، کار، جلسات یوگا و … را به صورت آنلاین انجام دهند. خلاصه احتمالا تمامی ورزشکاران میدانند که اینترنت، شیوه های نوین بازاریابی ورزشی را به وجود آورده است.
از جمله این شیوهها عبارت اند از: برگزاری کلاسهای آنلاین، فروش دورههای ورزشی، تولید محتوا داخل اینستاگرام، تبلیغات توسط اینفلوئنسرها، انتشار ویدئو در یوتوب و …
فروش دوره آموزشی پس از تبدیل شدن به یک پرسنال برند
یکی از بهترین شیوه های درآمدزایی در ورزش ، فروش دورههای آموزشی مختلف است اما این کار زمانی به نتیجه میرسد که ورزشکاران توانسته باشند به خوبی روی پرسنال برند کار کرده باشند و در ذهن مخاطبان شکل گرفته باشند.
برای رسیدن هرچه سریعتر ورزشکاران به درآمدی که مد نظر دارند، راهی هست به نام اینفلوئنسر مارکتینگ که به کمک آن، میتوانند از نیروی اینفلوئنسرها در تاثیرگذاری کمک بگیرند و تبلیغات موثری را به کمک آنها انجام دهند.
با این کار، میشود دورههای آموزشی را توسط ورزشکاران و مربیان به فروش رساند و خیلی زود درآمد قابل توجهی را کسب کرد.
پیش نیاز فروش دوره آموزشی چیست؟
پس از داشتن تخصص و رعایت اصول فن بیان، اصلیترین پیش نیاز فروش دوره آموزشی ورزشی این است که فرد یک وبسایت شخصی داشته باشد و آن را به لینک اول گوگل رسانده باشد تا بتواند دورههای ضبط شده را داخلش بارگذاری کنند و در معرض دید کاربران قرار بگیرد.
ساخت سایت و فعالیت بهینه در آن جزو شیوههای نوین بازاریابی ورزشی است ولی برخی از افراد به دلیل نداشتن دانش کافی نسبت به موضوع طراحی و ساخت سایت، آن را نشدنی میدانند. در حالی که تیمها و شرکتهای مختلفی از جمله mihanwp, responsiw, hamyarwp و … به وجود آمدهاند تا برای کسب و کارهای مختلف، وبسایتهای مناسبی را طراحی و راهاندازی کنند.
پیش نیاز ساخت سایت عبارت است از:
- خرید هاست و دامنه.
- دریافت مشاوره راه اندازی سایت.
- طراحی سایت.
- بهینه سازی فنی و آغاز فرایند بازاریابی.
روش تبلیغ باشگاه ورزشی در محل
اگر دقت کرده باشید، میبینید که ما همیشه نشانهها، تابلوها و هرچیزی که نماد یک مکان باشد را به خوبی در یادمان حفظ کردهایم. برای مثال اگر نشانی یک رستوران را از ما بگیرند، قبل از هر چیزی میدانیم که تابلوی آن را جایی دیدهایم و سپس یاد آدرس دقیق آن میافتیم.
در این مورد هم این موضوع صحت دارد. بهترین روش تبلیغ باشگاه ورزشی در محل میتواند قرار دادن یک تابلو سردر شیک مثل تابلو طلایی چنلیومی و جالب توجه باشد. این کار علاوه بر این که جلوه زیبایی به فضای بیرونی باشگاه میدهد، نمادی از حرفهای بودن آن میباشد و به خوبی در یادها میماند.
قطعا این روش تبلیغات، بسیار جذاب و ساده است زیرا شما به راحتی میتوانید جهت سفارشیسازی و ساخت یک تابلوی نمای شب ویژه مثل تابلوهای led، در سایتهای تخصصی مانند رنگین رسانه سفارش خود را وارد کنید و یا برای خریداری تابلوهای آماده، داخل دیجیکالا و ترب به دنبال بهترین تابلو سردر باشگاه بگردید.
روش جذب مشتری در باشگاه ورزشی
با توجه به موقعیت مکانی و گنجایش فضایی که دارید، مثلا اگر فضای شما کوچک و محلی باشد یا بسیار بزرگ و شناخته شده، روش جذب مشتری در باشگاه ورزشی نیز متغیر است. برای مثال، جذب مشتری برای یک باشگاه کوچک داخل یک محله از طریق تبلیغات تراکتی میتواند کارآمد باشد ولی برای باشگاههای بزرگ و معروف، تبلیغات آنلاین توسط فعالیت در اینستاگرام، وبسایت شخصی، یوتوب و … مناسبتر است.
طراحی سایت باشگاه ورزشی
اگر به دنبال ساخت سایت استخر یا باشگاه بدن سازی هستید، لازم است بدانید که اولین قدم برای موفقیت سایت شما، شناسایی کامل نیاز مخاطبان و ارائه بهترین راه حل های ممکن در این زمینه است.
شعار تبلیغاتی ورزشی
کلام و حرفها، تاثیرگذاری بسیار بالایی در انتخاب افراد دارند. شعار تبلیغاتی ورزشی نیز مانند هر شعار دیگری باید کوتاه، ساده، جذاب و به یادماندنی باشد و نیاز افراد را دربرگیرد تا عملکرد خود را به خوبی نشان دهد. مثال: تناسب اندام و حس خوش سلامتی در باشگاه ورزشی … . یا مثلا با ورزش، به راحتی بیماری را کنار بزنیم. خیلی از افراد هستند که در یک مرکز خصوصی ترک اعتیاد بستری بوده یا به تازگی از دوران نقاهت خود عبور کرده اند. ورزش برای کلیه این افراد ضروری بوده و شما با تبلیغات ارزشمند میتوانید تا به خوبی دوره های آموزشی و کاربردی خود را به فروش مناسبی برسانید.
منبع : ریسپانسیو.