چرا باید کالری شماری را متوقف کنید

روش غلط کالری‌شماری

از روش‌های بسیار مرسوم و قدیمی جهت کاهش وزن؛ شمارش کالری دریافتی و نظارت دقیق بر دریافت میزان کالری است. در حقیقت عمده روش‌های کاهش وزن و بخصوص برنامه‌های کامپیوتری و گوشی‌های هوشمند بر اساس محاسبه میزان کالری مورد نیاز یک فرد و کاهش آن می‌باشد. اگرچه این روش مدت‌ها است در کشورهای جهان جواب خود را پس داده، اما بتازگی در ایران به لطف توسعه ساخت نرم افزارهای هوشمند و دسترسی به اینترنت، مرسوم شده است.

حتی افرادی هستند که بسیار دقیق و وسواسی کالری مصرفی خود در طول روز را شمارش می‌کنند. اگر شما نیز جزء این عده از افراد هستید و دائماً در حال ثبت مقدار مصرف خود در گوشی هوشمند خود و شمارش کالری دریافتی روزانه خود هستید، مطالب زیر ممکن است برای شما مفید باشد. بعد از خواندن این مطالب احتمالاً متوجه خواهید شد که وقت و انرژی خود را صرف یک روش غلط جهت کاهش وزن می کنید.

بجای شمارش کالری چکاری باید انجام دهید

تحقیقات جدید نشان می دهد، کیفیت رژیم غذایی مهم ترین چیز برای حفظ سلامت، از دست دادن وزن و حفظ  وزن کاهش یافته است.  کیفیت رژیم غذایی، نه کمیت، چیزی است که به مردم کمک می‌کند تا در بلند مدت به راحتی وزن خود را کاهش دهند و وزن خود را مدیریت کنند.

رژیم ارائه شده در سایت آر دایت بر اساس کیفیت رژیم غذایی و در نظر گرفتن مهمترین شاخصه‌های آن (Diet quality Index) از جمله  DASH ،HEI،  DDS و… ارائه می‌شود.

در سایت آر دایت رژیم غذایی توسط متخصص تغذیه ارائه می شود. لطفاً جهت اطلاع از شرایط رژیم، کلیک نمایید…

در صورتی که هر گونه سوالی دارید می توانید از طریق تلگرام، اینستاگرام یا واتساپ با ما در تماس باشید و یا درخواست مشاوره رایگان دهید.