۵ غذای بدون نفخ برای صبحانه برای از بین بردن نفخ صبحگاهی

[ad_1]

موزهایی که کمتر رسیده هستند (و از بیرون سبزتر هستند) می توانند به رفع ناراحتی ناشی از نفخ صبحگاهی کمک کنند.

اعتبار تصویر:
Edalin/iStock/GettyImages

آخرین چیزی که می خواهید قبل از یک روز پرمشغله نگران آن باشید، تورم شکم، درد معده یا احساس سیری ناراحت کننده است.

نفخ می تواند به تعدادی از عوامل مرتبط باشد، بنابراین ایده خوبی است که علت اصلی مشکل فردی خود را بررسی کنید – به این ترتیب، می توانید برای آگاهی از نحوه رفع آن، مجهزتر شوید. پزشکی جان هاپکینز.

به عنوان مثال، غذایی که می خوریم – و نحوه مصرف آن – گاهی اوقات می تواند باعث ناراحتی و تورم معده شود. متخصص تغذیه می‌گوید: فاکتورهای غذایی زیر از عوامل رایج نفخ هستند ربکا دیتکف، آردی:

  • خیلی سریع غذا خوردن
  • به اندازه کافی نجوید
  • خوردن نمک زیاد
  • ننوشیدن آب کافی
  • خوردن فیبر زیاد
  • نوشیدن نوشابه های گازدار اغلب

سایر علل نفخ، با توجه به کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده، عبارتند از:

  • عدم تحمل لاکتوز
  • بلعیدن هوای اضافی
  • یبوست
  • سندرم روده تحریک پذیر (IBS)
  • رشد بیش از حد باکتری های روده کوچک (SIBO)
  • گاستروپارزی یا تخلیه غیرعادی کند معده

در برخی موارد، خوردن برخی غذاها واقعا می تواند به نفخ کمک کند. این غذاهای صبحانه بدون نفخ را که متخصصان رژیم غذایی توصیه می کنند، امتحان کنید تا روز خود را راحت شروع کنید.

سدیم اضافی ممکن است مقصر تورم معده شما باشد. در این مورد، متخصص تغذیه چلسی عامر، RDN، توصیه می کند یک غذای پر پتاسیم مانند آناناس را به صبحانه خود اضافه کنید.

عامر می گوید: «پتاسیم پادزهر سدیم در بدن شما است و به دفع آب برای دفع نفخ در اسرع وقت کمک می کند.

اما این تنها دلیلی نیست که او آناناس را توصیه می کند. عامر می گوید: آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملین است که به هضم پروتئین کمک می کند. بروملین موجود در آناناس می تواند به هضم شما کمک کند تا به آرامی کار کندوشما را از التهاب محافظت می کند، که می تواند به کاهش نفخ کمک کند.

عامر در مورد گنجاندن آناناس در برنامه صبحانه روزانه خود، تفکر خارج از چارچوب را تشویق می کند. من شخصاً عاشق اضافه کردن حلقه های آناناس برش شده روی نان تست سبوس دار با پنیر ریکوتا هستم.

وقتی صحبت از نفخ می شود، مردم گاهی اوقات مراقب فیبر هستند. اما درک دو نوع فیبر مهم است: محلول و نامحلول. بسته به دلیل نفخ خود، ممکن است یکی را بر دیگری انتخاب کنید، متخصص تغذیه ملانی کلسه، RD، به LIVESTRONG.com می گوید

اگر یبوست دلیل مستقیم نفخ است، فیبر نامحلول راه حلی است. Klesse می‌گوید: «اما برای اکثر افرادی که نفخ آن‌ها به انواع خاصی از غذاها نسبت داده می‌شود، احتمالاً با غذاهای فیبر محلول مانند بلغور جو دوسر، نفخ و درد کمتری را تجربه خواهید کرد».

Klesse مصرف جوی فوری را به جوی دلپذیرتر و برش فولادی در هنگام نفخ توصیه می کند. جو دوسر فوری بافت نرم تری دارد و در طول فرآوری از قبل برش داده می شود، به این معنی که سریعتر از معده تخلیه می شود و در نتیجه فرصت کمتری برای نفخ ایجاد می کند.

اگر نفخ شما مربوط به IBS است، Ditkoff جو دوسر را توصیه می کند که با آب یا شیر بدون لاکتوز تهیه شده و با افزودنی های کم FODMAP مانند بادام خرد شده یا گردو و زغال اخته یا توت فرنگی اضافه شود. به گفته کلینیک مایو.

ما دو ماده مغذی مهم را برای خلاص شدن از شر نفخ شامل پتاسیم و فیبر محلول پوشش داده ایم. موز سرشار از پتاسیم و فیبر محلول است که آن را به گزینه ای عالی برای صبحانه تبدیل می کند.

پتاسیم موجود در موز می تواند به تنظیم سدیم اضافی در بدن شما کمک کند و از شر تورم مربوط به احتباس مایعات خلاص شود. و اگر یبوست دارید، فیبر محلول موجود در موز می تواند مدفوع شما را نرم تر کرده و به شما کمک کند.

نکته

موزی را انتخاب کنید که کمی سبز باشد و نه خیلی رسیده – موز نارس دارای فیبر محلول و پری بیوتیک های مناسب روده است.

به همان سادگی که به نظر می رسد، شروع روز خود با آب می تواند معجزه ای برای شکم پف کرده شما داشته باشد. اگر بدن شما آب را از یک وعده غذایی شور شب قبل نگه می دارد، نوشیدن آب در واقع می تواند به دفع مایعات اضافی کمک کند.

اگر نفخ ناشی از یبوست باشد، آب نیز می تواند کمک کند. Klesse می گوید: “فیبر محلول آب را جذب می کند، که مدفوع را نرم می کند و عبور را آسان تر می کند.” بنابراین، اگر مقدار زیادی فیبر می خورید، مطمئن شوید که به اندازه کافی آب می نوشید تا با آن همراه شوید.

نکته

هنگام نوشیدن آب، هوای اضافی را قورت ندهید. چگونه اطمینان حاصل می کنید؟ از نی و آب های گازدار دوری کنید. از آب ساده خود لذت ببرید یا آن را با خیار، لیمو، آناناس یا زنجبیل دم کنید تا فواید هضم بیشتری داشته باشد.

نارگیل سرشار از پتاسیم است که ۱۳ درصد از ارزش روزانه شما را در یک فنجان تامین می کند. USDA. در حالی که نوشیدن آب نارگیل به تنهایی ممکن است به خلاص شدن از شر نفخ کمک کند، جفت کردن آن با سایر غذاهای کاهش دهنده نفخ نیز ایده هوشمندانه ای است.

سعی کنید یک اسموتی گرمسیری را با آب نارگیل، موز، آناناس و مقداری سبزیجات ترکیب کنید تا پتاسیم نفخ را از بین ببرید.

هشدار

دیتکف می گوید: «اگر نفخ با درد و گاز همراه است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که این علائم را با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در میان بگذارید.

[ad_2]

Source

لطفاً به این مطلب امتیاز دهید. این‌کار به بهبود ارائه مطالب کمک خواهد کرد.
دیدگاهتان را بنویسید