۵ نکته ای که باید در مورد لوبیا و کربوهیدرات ها بدانید

انواع لوبیا

لوبیاها در واقع سبزیجات حبوباتی هستند. آنها گیاهانی با دانه های خوراکی هستند که در داخل غلاف ها رشد می کنند. غلاف ها پس از گلدهی گیاه ظاهر می شوند و تا رسیدن بذرها به رشد خود ادامه می دهند. انواع مختلفی از لوبیا وجود دارد. دانه های کلیه، لیما، گاربانزو، نایوی، چیتی و سویا تنها چند مورد هستند.

مردی که انواع دانه ها را در دست دارد

محتوای مغذی لوبیا

لوبیا سرشار از پروتئین و حتی نشاسته بیشتری است. آنها کربوهیدرات های پیچیده ای هستند که کالری و چربی کمی دارند. نخود و لوبیا ساختار پروتئینی کاملی ندارند، اما پروتئینی که دارند به خوبی توسط بدن انسان استفاده می شود. لوبیا همچنین حاوی مقادیر کافی تریپتوفان و متیونین است. این اسیدهای آمینه برای عملکرد مغز ضروری هستند.

بیشتر بخوانید
9 فایده پودر کاکائو برای سلامتی

محتوای کربوهیدرات لوبیا

همانطور که قبلا گفته شد، لوبیا و سایر حبوبات دارای کربوهیدرات و پروتئین بالایی هستند. هر دو پروتئین و کربوهیدرات توسط بدن به عنوان منبع سوخت استفاده می شود. لوبیا دارای تعادل مناسبی از مواد مغذی برای عملکرد بهینه بدون کمک زیاد از سایر غذاها است. برای قرن ها، لوبیا در زمان قحطی، زمانی که هیچ منبع پروتئین دیگری یافت نمی شد، یکی از مواد اصلی بوده است. پروتئین به عنوان عنصر سازنده بدن انسان شناخته می شود. کربوهیدرات ها منابع سوختی را ارائه می دهند تا به آن ساختمان اجازه دهند تا همانطور که نیاز است ادامه یابد. لوبیا به عنوان یکی از معدود غذاهای کامل شناخته شده است. آنها بیشتر مواد مغذی مورد نیاز بدن انسان برای بقا را دارند. آنها همچنین دارای فیبر بالایی هستند.

بیشتر بخوانید
نمودارهای تبدیل تخم مرغ (به علاوه جایگزین های آسان تخم مرغ)

نگهداری حبوبات

لوبیا و سایر حبوبات بهتر است به صورت خشک نگهداری شوند. آنها مواد مغذی خود را برای چندین ماه نگه می دارند و می توانند تا یک سال در یک ظرف در بسته نگهداری شوند. آنها را می توان منجمد کرد، اما بهتر است ابتدا پخته شوند.

پخت لوبیا

اگر لوبیا به صورت خشک است، آنها را کاملاً زیر آب جاری بشویید. در یک قابلمه بزرگ آب قرار دهید. به مدت ۲ تا ۳ ساعت بگذارید تا شروع به ورم کنند. آنها را خوب بشویید و در آب تازه قرار دهید. نمک و فلفل را به همراه سایر ادویه ها اضافه کنید. روی حرارت کم بجوشانید و حدود ۳ ساعت صبر کنید تا بپزد. قرار دادن درب قابلمه باعث می شود که اکثر مواد مغذی باقی بماند و طعم آن بسته شود. ژامبون و پیاز را می توان برای طعم بیشتر اضافه کرد. قرار دادن هویج در قابلمه در حین پخت، خطر گاز گرفتگی بعد از غذا را کاهش می دهد. هویج را قبل از سرو بردارید و دور بریزید. حبوبات نیز مانند هر غذای دیگری در طی فرآیند پخت برخی از مواد مغذی خود را از دست می دهند. در صورت امکان، از یک درب برای نگهداری حداکثر مایع در قابلمه استفاده کنید. این باعث صرفه جویی در برخی مواد مغذی می شود، اما نه همه آنها.

بیشتر بخوانید
آیا نان مضر است؟ حقایق تغذیه و موارد دیگر

Source link

۵/۵ - (۱ امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

2 دیدگاه دربارهٔ «۵ نکته ای که باید در مورد لوبیا و کربوهیدرات ها بدانید;

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه