کشش بالستیک: ایمن است؟

کشش بالستیک چیست؟

کشش بالستیک در بین ورزشکاران رایج است، اما آیا برای افراد عادی بی خطر است؟ این روش کششی شدید از حرکات جهشی استفاده می کند تا بدن شما را فراتر از دامنه حرکتی طبیعی خود فشار دهد.

در حالی که کشش های ایستا به آرامی و به تدریج انجام می شود، روش بالستیک عضلات را بسیار دورتر و سریعتر می کشد. شما می توانید بسیاری از کشش های بالستیک یا استاتیک را انجام دهید. برای مثال، روش بالستیک برای لمس انگشتان پا، پرش و تکان دادن به سمت پاهای شماست.

مردم اغلب کشش بالستیک را با کشش پویا اشتباه می گیرند. در حالی که هر دو تکنیک شامل حرکت در طول کشش است، آنها متفاوت هستند. کشش پویا عضلات را از دامنه حرکتی طبیعی خود عبور نمی دهد و هیچ گونه پرش یا تکان دادن در آن وجود ندارد. نمونه ای از کشش پویا دایره های بازو است. کشش های پویا بیشتر از کشش های بالستیک توسط پزشکان توصیه می شود.

بیشتر بخوانید
یوگا چگونه کار می کند؟

کشش بالستیک چه می کند؟

برای ورزشکارانی مانند رقصندگان، بازیکنان فوتبال، رزمی‌کاران یا بازیکنان بسکتبال، کشش بالستیک می‌تواند به افزایش دامنه حرکتی آنها کمک کند، که ممکن است برای عملکرد آنها مفید باشد. یک ورزشکار ممکن است از کشش بالستیک برای پرش بالاتر یا ضربه زدن با نیروی بیشتر استفاده کند.

کشش بالستیک: ایمن است؟

از آنجایی که کشش های بالستیک به نیروی اضافی نیاز دارند، عضلات و تاندون ها را از طریق دامنه حرکتی بزرگ تری گسترش می دهند. عضلات دارای حسگرهایی هستند که می توانند میزان کشش آنها را مشخص کنند. اگر حسگر فشار زیادی را احساس کند، سیگنالی را برای عضله ارسال می‌کند تا از مفصل در برابر آسیب محافظت کند. نیروی محض حرکت در طول کشش بالستیک، این حسگرها را دور می زند و به ماهیچه ها اجازه می دهد تا بیش از حد معمول کشش داشته باشند.

آیا کشش بالستیک می تواند خطرناک باشد؟

اگرچه این نوع کشش ممکن است برای ورزشکاران مفید باشد، اما خطر آسیب را به همراه دارد. کشش بالستیک به طور کلی برای افرادی که می خواهند در اندام خود باقی بمانند یا انعطاف پذیری خود را بهبود بخشند توصیه نمی شود زیرا خطر کشیدگی یا کشیدن عضله وجود دارد. کشش استاتیک عضلات را با ملایمت بیشتری بدون خطر کشیدن آنها کشش می دهد. را آکادمی جراحان ارتوپد آمریکا در مورد کشش های پرش هشدار می دهد، همانطور که انجام می دهد کالج آمریکایی طب ورزشی.

بیشتر بخوانید
پیلاتس: چیست، فواید سلامتی و شروع به کار

حرکات کششی بیش از حد قوی می تواند به بافت های نرم اطراف مفاصل مانند رباط ها و تاندون ها آسیب برساند. این می تواند به تاندونیت تبدیل شود. با گذشت زمان، پارگی های کوچک عضلانی می تواند ایجاد شود و منجر به کاهش انعطاف پذیری و حرکت شود.

خلاصه

کشش بالستیک ممکن است برای برخی افراد مفید باشد، البته تا زمانی که به درستی انجام شود. مطالعه‌ای در مجله British Journal of Sports Medicine نشان داد که کشش بالستیک در بهبود انعطاف‌پذیری عضلات همسترینگ در پشت بالای ران در افراد مبتلا به همسترینگ سفت بهتر از کشش استاتیک است. همسترینگ سفت یک علت شایع برای آسیب های ورزشی یا ورزشی است.

بیشتر بخوانید
چگونه با ورزش عضله سازی کنیم

قبل از اینکه این روش را به تنهایی امتحان کنید، با پزشک خود در مورد خطر در مقابل فواید آن برای نیازهای فردی خود صحبت کنید. به یاد داشته باشید که در حالی که باید بتوانید کشش را احساس کنید، هرگز نباید دردناک باشد.

healthline

لطفاً به این مطلب امتیاز دهید. این‌کار به بهبود ارائه مطالب کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه