۶ راز کتو که برای متخصصان تناسب اندام مفید است

رژیم کتو این روزها رایج شده است. این نوع رژیم غذایی برای افراد آگاه به سلامت مفید است. برای کاهش وزن و آمادگی جسمانی ایده آل در نظر گرفته می شود.

اما با شنیدن کلمه “کتو” چه چیزی به ذهن شما خطور می کند؟ بلافاصله تصویری از شخصی ایجاد می کند که به طور منظم کربوهیدرات کم، چربی بالا و پروتئین کافی می خورد. با این حال، چیزهای بیشتری از آنچه به چشم می آید وجود دارد.

اگر نمی‌دانید رژیم کتوژنیک چگونه کار می‌کند، این رژیم شامل محرومیت از دریافت گلوکز با خوردن کربوهیدرات‌های کم است. همانطور که می بینید، گلوکز منبع اصلی انرژی در بدن شما است. در نتیجه بدن شما انرژی جایگزینی به نام کتون های تولید شده از چربی های ذخیره شده را آزاد می کند.

هنگامی که این کتون ها وارد جریان خون شما می شوند، فرآیند کتوز انجام می شود. این زمانی است که جادو شروع می شود. به کاهش وزن کمک می کند و شما را سالم تر می کند.

7 Best Antioxidant Drinks for 2023

در حالی که در سال های اخیر به طور فزاینده ای محبوب شده است، رژیم کتو برای مدت طولانی برای سلامتی و تندرستی موثر بوده است. در قرن نوزدهم معمولاً برای کنترل دیابت استفاده می شد و در سال ۱۹۲۰ به عنوان یک درمان برای صرع تبدیل شد. امروزه محققان برای اثبات اثربخشی آن در کاهش شرایط سلامتی مانند دیابت، سرطان و بیماری آلزایمر مطالعات مختلفی را انجام داده اند.*).

اما رژیم کتو برای علاقه مندان به تناسب اندام چطور؟ آیا برای افرادی مانند ورزشکاران، ورزشکاران و متخصصان تناسب اندام مفید است؟

در بیشتر موارد، کربوهیدرات ها منبع انرژی برای تمرینات قدرتی و آمادگی جسمانی بوده اند. مصرف کمتر اینها از طریق رژیم کتو ممکن است بر تمرین شما تأثیر بگذارد. در حالی که برخی ادعا می کنند می تواند سطح انرژی را کاهش دهد و بر عملکرد تأثیر بگذارد، برخی دیگر بر روی مزایای بالقوه آن مانند چربی سوزی سریع، افزایش استقامت و بهبود کلی سلامت تمرکز می کنند. با این حال، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید از رژیم کتو برای ورزش خود نهایت استفاده را ببرید.

در این مقاله، شش راز کتو را برای متخصصان تناسب اندام به اشتراک می گذاریم. به خواندن ادامه دهید تا در مورد مزایای آن برای علاقه مندان به تناسب اندام بیشتر بدانید.

بیشتر بخوانید
فواید دانه شاهدانه در رژیم کتوژنیک

چگونه رژیم کتو می تواند برای علاقه مندان به تناسب اندام مفید باشد

در مورد اثرات رژیم کتو بر تمرینات بدنی اختلاف نظر وجود دارد. برخی از علاقه مندان به تناسب اندام ادعا می کنند که معایب بالقوه آن مانند سطح انرژی پایین و اختلال در رشد عضلانی است. اما در طرف دیگر طیف، برخی از کارشناسان تناسب اندام مزایای رژیم کتو را بر روی افراد فعال بدنی مشاهده کرده اند.

به گفته جان گاردنر، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت شروع، فقط باید انواع تمریناتی را که برای رژیم کتو یا برعکس آن بهترین عملکرد را دارند، شناسایی کنید. اینجا در Kickoff، ما مشتاق هستیم که تناسب اندام و رژیم غذایی دست به دست هم بدهند. ما می توانیم تأیید کنیم که چه تعداد از مشتریان ما از مزایای استفاده از رژیم کتو در برنامه های تناسب اندام خود بهره برده اند.

با این حال، در اینجا برخی از مزایای رژیم کتو برای علاقه مندان به تناسب اندام آورده شده است:

کاهش وزن

رژیم کتو سرشار از چربی است. وقتی ورزش می کنید، منطقی است که این چربی ها را بیشتر بسوزانید. اما نکته مثبت این رژیم این است که به افزایش چربی سوزی در طول تمرین کمک می کند. در واقع، یک مطالعه نشان داد که توانایی بدن برای سوزاندن چربی ها را در میان پیاده روی های مسابقه افزایش می دهد.*).

کنترل اشتها

رژیم کتو به چربی بیشتر و کربوهیدرات کمتری نیاز دارد. به عنوان مثال، به دلیل محتوای چربی بالا، هوس غذایی شما را کاهش می دهد. همچنین به دلیل خوردن کربوهیدرات کم، هورمون های محرک اشتها (انسولین و گرلین) را کاهش می دهد. در نهایت، تولید اجسام کتون نقش حیاتی در کاهش گرسنگی شما ایفا می کند.*).

ریکاوری سریع عضلات

دلیل خوب دیگر برای امتحان رژیم کتو در حین ورزش این است که چگونه می تواند به بهبود و ترمیم عضلات شما سرعت ببخشد. در واقع، کایل ریزلی، چند برنامه تمرینی برای کاهش وزن و رشد عضلانی ارائه کرده است. ما متوجه شده‌ایم که چه تعداد از مشتریان ما در رژیم کتو، عضلانی سریع‌تری ریکاوری کرده‌اند.»

بیشتر بخوانید
کاربرد پودر تارتار در رژیم کتوژنیک

افزایش استقامت

در حالی که برخی ادعا می کنند که رژیم کتو ممکن است برای تمرینات با شدت بالا مناسب نباشد، برخی دیگر آن را در افزایش استقامت مفید می دانند. این اثر را می توان به وضعیت متابولیک کتوز نسبت داد. به دلیل چربی هایی که به عنوان منابع انرژی جایگزین موثر در نظر گرفته می شوند، می تواند استقامت را افزایش دهد.

بهبود سلامت

انجام تمرینات همگی به سلامتی ختم می شود. مطمئناً، ممکن است برای رسیدن به زیبایی بدن و آمادگی جسمانی ورزش کنید. اما شما همچنین این کار را برای تقویت سلامت خود انجام دهید. ظاهرا سالم بودن ترکیبی از ورزش منظم و تغذیه مناسب است. چندین مطالعه فواید سلامتی مختلف رژیم کتو را مشاهده کرده اند. با این کار، می‌توانید سلامت و رفاه کلی خود را ارتقا دهید.

شش راز کتو برای متخصصان تناسب اندام

اکنون، بیایید شش راز کتو را برای متخصصان تناسب اندام بررسی کنیم. در اینجا نحوه استفاده حداکثری از رژیم کتو برای آمادگی جسمانی آورده شده است:

۱. به اصول اولیه بازگردید: کربوهیدرات کم، چربی بالا و پروتئین متوسط

اگر ورزش می کنید و از رژیم کتو استفاده می کنید، باید رژیم غذایی درستی داشته باشید. متأسفانه برخی از علاقه مندان به تناسب اندام تمایل دارند در رژیم غذایی خود تغییراتی ایجاد کنند. با این حال، بازگشت به اصول کتو بسیار مهم است.

رژیم کتو مستلزم مصرف درشت مغذی های زیر به صورت درصد است (با چند مثال):

  • کربوهیدرات: ۵ درصد یا کمتر (سبزیجات برگ سبز)
  • پروتئین: ۲۰ تا ۳۰ درصد (گوشت بدون چربی، ماهی، تخم مرغ و غیره)
  • چربی ها: ۷۰ تا ۸۰ درصد (روغن نارگیل، روغن زیتون، کره، آووکادو و غیره)

۲. مقدار زیادی چربی سالم مصرف کنید

ما ثابت کرده ایم که رژیم کتو مستلزم مصرف چربی بالا است. همانطور که توضیح داده شد، به تولید اجسام کتون و رسیدن به حالت متابولیک کتوز کمک می کند. اما مصرف چربی های سالم یک چیز است. این دیگری است که بد خوردن.

اطمینان حاصل کنید که چربی های خوب مانند چربی های تک غیر اشباع و چربی های چند غیر اشباع را مصرف کنید. در حالی که اولی را می توان در آجیل، روغن های گیاهی، کره گیاهی و آووکادو یافت، دومی آنهایی هستند که غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. با این حال، از اسیدهای چرب ترانس مانند اسیدهای موجود در غذاهای سرخ شده، مارگارین، محصولات پخته شده و غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید.

بیشتر بخوانید
15 نکته برای شکستن استپ وزن یا فلات کاهش وزن

۳. به پروتئین دریافتی خود توجه کنید

برخی از افراد تمایل دارند مصرف پروتئین خود را برای رژیم کتو نادیده بگیرند. آنها بیشتر روی چربی های بالا و کربوهیدرات های کم تمرکز می کنند. با این حال، آنها متوجه نمی شوند که پروتئین بخشی از معادله کلی است.

در واقع، پروتئین برای رشد ماهیچه ها ضروری تر است. با این حال، قاعده کلی این است که پروتئین کافی داشته باشید، به این معنی که مصرف پروتئین کمتر یا بیش از حد مصرف نکنید. این رویکرد برای رسیدن به کتوز است که برای ریکاوری عضلات، کنترل اشتها و کاهش وزن مفید است.

۴. روزه کوتاه یا چاق داشته باشید

راه دیگر برای رسیدن به حالت کتوز این است که یا یک روزه کوتاه داشته باشید یا یک روزه چربی امتحان کنید. روزه داری کوتاه به سادگی چند ساعت غذا نخوردن است. یک مثال عالی روزه متناوب است که ممکن است در ساعات روزه داری منجر به کتوز شود. از سوی دیگر، روزه چربی زمانی است که شما یک رژیم غذایی پرچرب و کم کالری برای حدود دو تا پنج روز داشته باشید. مانند روزه داری کوتاه، همچنین می تواند باعث کتوز شود.

تیم وایت، بنیانگذار Milepro، معتقد است سفر برای سلامتی مفید است. او در مصاحبه کوتاهی با وایت گفت: “چگونه کشف مکان های جدید مانند بهشت ​​پنهان می تواند برای سلامت روان درمانی باشد.” اما او همچنین گفت که برخی از مشتریان آن‌ها رژیم کتو، روزه‌داری متناوب و حتی فعالیت‌هایی برای تقویت سلامت جسمانی خود در سفر داشتند.

۵. فعالیت های بدنی خود را افزایش دهید

آیا می دانستید که رژیم کتو روی تمرینات بدنی شما معجزه می کند؟ هنگامی که رژیم کتو دارید، باید تا حد امکان از نظر بدنی فعال باشید. این فعالیت‌های فیزیکی می‌توانند به وضعیت کتوز بدن شما تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید
5 فواید اتوفاژی و نحوه القای آن

چرا؟ وقتی ورزش می کنید گلیکوژن بدنتان را تخلیه می کنید. با این حال، با مصرف کربوهیدرات، ذخایر گلیکوژن جایگزین می شوند. با کربوهیدرات کمتر، گلیکوژن کمتری خواهید داشت. در نتیجه، بدن شما کتون های بیشتری تولید می کند که برای آمادگی جسمانی و سلامت کلی شما عالی هستند.

۶. روی تمرینات با شدت کم تمرکز کنید

در حالی که رژیم کتو برای تمرینات بدنی شما در دستیابی به اهداف تناسب اندام مفید است، اما بسیار مهم است که بدانید کدام تمرینات ورزشی برای شما بهترین هستند. ظاهراً خوردن کربوهیدرات برای تمرینات با شدت بالا مانند بوکس، دوی سرعت و شنا مناسب است. اما برای رژیم کتو، حتما روی تمرینات با شدت کم تمرکز کنید. اینها شامل دویدن، دوچرخه سواری و یوگا است.

برت لارکین، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت یوگا ارتقا یافته است، گفت که در حالی که تلاش می کند جامعه یوگا را در این منطقه ارتقا دهد، او همچنین می خواهد سلامت و رفاه کلی مشتریانش را ارتقا دهد. چیزی که من به شاگردانم یاد می دهم، جدای از خود جلسه یوگا، این است که درست غذا بخورند. من تا آنجا پیش می روم که افرادی مانند رژیم کتو را برای رسیدن به اهداف کاهش وزن و تناسب اندام توصیه می کنم.

راهی برای کاهش وزن و آمادگی جسمانی

در این مرحله، ما مزایای رژیم کتو را برای علاقه مندان به تناسب اندام، از کاهش وزن گرفته تا ریکاوری عضلانی و بهبود سلامتی دیده ایم. ما همچنین شش راز کتو را که هر متخصص تناسب اندام باید بداند تا از آن حداکثر استفاده را ببرد، یاد گرفته ایم.

به جرات می توان گفت که گنجاندن رژیم کتو در برنامه تمرینی شما می تواند تفاوتی در کاهش وزن و آمادگی جسمانی ایجاد کند. اگر به دنبال کاهش وزن، تناسب اندام و سالم ماندن هستید، رژیم کتو کلید اصلی است.

Source link

لطفاً به این مطلب امتیاز دهید. این‌کار به بهبود ارائه مطالب کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه