نارگیل در رژیم کتوژنیک

نارگیل دارای فوایدی برای سلامتی است. بیایید در مورد بسیاری از فواید سلامتی نارگیل و اینکه چرا باید آن را در رژیم غذایی کتوژنیک خود بگنجانید، صحبت کنیم.

آیا نارگیل در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

بله

نارگیل در رژیم کتوژنیک

فواید نارگیل چیست؟

نارگیل در واقع میوه ای از نخل نارگیل ( Cocos nucifera ) است.نارگیل هزاران سال است که در مناطق گرمسیری رشد کرده است، اما اخیراً محبوبیت آن در حوزه سلامت و تناسب اندام افزایش یافته است. در اینجا فقط برخی از فواید نارگیل آورده شده است:

۱. غنی از مواد مغذی

اکثر میوه‌های دیگر سرشار از کربوهیدرات هستند، اما نارگیل سرشار  از چربی‌های سالم است که برای کسانی که رژیم کتو دارند بسیار عالی است! به علاوه، محتوای فیبر بالا به این معنی است که کربوهیدرات خالص آن کم است.

نارگیل حاوی کمی پروتئین، مقادیر کمی ویتامین B، مواد معدنی مهم و غیره است . نارگیل سرشار از مواد مغذی است! به عنوان مثال، سرشار از منگنز است که برای  سلامت استخوان  و متابولیسم کلسترول، پروتئین و کربوهیدرات ها ضروری است.

بیشتر بخوانید
رژیم کتو اصلاح شده چیست؟

بخش بزرگی از چربی موجود در نارگیل به شکل تری گلیسیرید با زنجیره متوسط ​​(MCTs) است. شاید نام  روغن MCT را شنیده باشید .

بدن MCT ها را متفاوت از سایر چربی ها متابولیزه می کند. بدن MCT ها را مستقیماً از روده کوچک جذب می کند و به سرعت از آنها برای انرژی استفاده می کند.

هنگامی که MCT ها به جای چربی های اشباع با زنجیره بلند از غذاهای حیوانی مصرف می شوند، باعث کاهش چربی بدن در افراد چاق شوند.
۲. سلامت قلب!

مطالعات انجام شده بر روی مردم جزایر پلینزی که به طور مکرر گوشت نارگیل مصرف می کنند، میزان کمتری از بیماری قلبی را نسبت به افرادی که از رژیم غذایی غربی پیروی می کنند، نشان می دهد.

مصرف روغن نارگیل بکر ممکن است چربی شکم را کاهش دهد. چربی شکمی می تواند خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را افزایش دهد.

۳. کنترل قند خون

روغن نارگیل کربوهیدرات کمی دارد اما چربی و  فیبر بالایی دارد ، بنابراین ممکن است به تنظیم قند خون کمک کند.

بیشتر بخوانید
آیا پرتقال در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

برخی از مطالعات حیوانی نشان می‌دهند که نارگیل اثرات ضد دیابتی دارد، احتمالاً به دلیل آرژنین – یک اسید آمینه مهم برای عملکرد سلول‌های پانکراس. سلول های پانکراس هورمون انسولین را برای تثبیت  سطح قند خون آزاد می کنند .

گوشت نارگیل همچنین سرشار از فیبر است که می‌تواند به کند کردن هضم و بهبود مقاومت به انسولین و سطح قند خون کمک کند.

۴. آنتی اکسیدان های قوی

ترکیبات فنلی موجود در نارگیل ممکن است به محافظت از سلول ها در برابر آسیب اکسیداتیو کمک کند. ترکیبات فنلی مانند اسید گالیک و اسید کافئیک آنتی اکسیدان های مفیدی هستند. آزمایشات آزمایشگاهی روی گوشت نارگیل فعالیت آنتی اکسیدانی و مهار رادیکال های آزاد را نشان می دهد.

پلی  فنول  های موجود در نارگیل ممکن است از اکسیداسیون LDL یا آنچه برخی از متخصصان آن را کلسترول بد می نامند، جلوگیری کند. این باعث می شود که کلسترول LDL کمتر احتمال تشکیل پلاک های شریانی را داشته باشد. اعتقاد بر این است که پلاک های شریانی خطر بیماری قلبی را افزایش می دهند.

بیشتر بخوانید
آنفولانزای کتوژنیک: علائم و نحوه خلاص شدن از شر آن

۵. به راحتی نارگیل را روی کتو قرار دهید

اضافه کردن نارگیل پرچرب همه کاره به رژیم کتو آسان است. بافت گوشتی و نارگیل پودر شده، افزودنی خوبی به غذاهای کتو شور، مانند ماهی یا کیک است. مراقب مارک های حاوی شکر اضافه مزاحم باشید!

نارگیل خرد شده برای پخت خوب عمل می کند و کمی شیرینی طبیعی به مافین ها و کوکی ها می افزاید. پاشیدن نارگیل خام بافت و طعم را به کتو گرانولا می‌افزاید! نارگیل خام یا نارگیل ریز خرد شده را در یک پودینگ کتو یا ماست مخلوط کنید.

آرد نارگیل  یکی دیگر از گزینه های بدون گلوتن و  پالئو  و کتو دوست است که اغلب در پخت به عنوان جایگزینی برای آرد گندم استفاده می شود. باید توجه داشته باشید که مانند آرد گندم بالا نمی‌آید و مایع بیشتری نسبت به سایر انواع آرد جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید
لیمو و لیموترش در رژیم کتوژنیک

روغن نارگیل یک چربی خوش طعم و پایدار در برابر حرارت است که برای سرخ کردن، پختن یا برشته کردن مناسب است.

مطلب مرتبط:

میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک

توجه

این مطلب توسط دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه و رژیم کتوژنیک تهیه شده است. در صورتی که تمایل به دریافت رژیم کتوژنیک تخصصی که مشخصات زیر را دارد:

  • رژیم متناسب با شرایط شما
  • شامل بیش از ۱۵ صفحه رژیم به شکل pdf
  • توضیحات کامل و مفصل صوتی
  • پشتیبانی و ارتباط مستقیم با خود دکتر (شماره دکتر را خواهید داشت و هر سوال یا مشکلی داشتید میتوانید بپرسید)
  • گزارش هفتگی و درصورت لزوم تغییر رژیم جدید بطور رایگان

۵/۵ - (۲ امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه